ساخت ماشينی كه الماس را ذوب می كند

ساخت ماشينی كه الماس را ذوب می كند

فشار ماشين Z طراحي شده در «لابراتوارهاي ملي سانديا» در نيومكزيكو قادر است الماس را ذوب كرده، پالس الكترومغناطيسي توليد كند،انسان را ‌از پاي درآورد.

اين ماشين كه با هدف انجام تحقيقات همجوشي هسته‌يي طراحي شده، همچنين داراي جريان كافي براي روشن كردن 100 ميليون حباب لامپ است.

به گفته سازندگان اين ماشين، رفتار مواد را در دماها و فشارهاي فوق بالا كنكاش و به عنوان منبع پرتوهاي ايكس فشرده عمل مي‌كند.


 اين توانايي‌ها از پالس‌هاي عظيم جريان برق آن ناشي مي‌شود. بخش دروني اين ماشين 33 متر عرض دارد.


نخست جريان در صدها سيم تنگستن ريز جاري مي‌شود و آن‌ها را جهت تشكيل ابري از ذرات باردار يا پلاسما تبخير مي‌كند. پلاسما ميدان مغناطيسي توليد مي‌كند كه ذرات را مجبور به مرتب شدن و صف بستن در مركز ماشين مي‌كند و در آن‌جا نوع آرايش ذرات منجر به تصادم آن‌ها و توليد اشعات ايكس به طوراستثنايي قوي مي‌شود.

ميدان مغناطيسي نامرئي اين ماشين مي‌تواند براي سرعت بخشيدن به عملكرد صفحات فلزي و مواد خردشونده مهار شود. همچنين ماركوس نودسون محقق سانديا توانست بيش از پنج ميليون برابر فشار جوي را براي فشردن الماس و تبديل اين سنگ قيمتي به پودر اعمال كند.

اين ماشين بسيار خطرناك است زيرا پالس الكترومغناطيسي عظيم آن قادر است هر فردي را كه در تلاش براي مشاهده اين شتاب‌دهنده است، از بين ببرد.     




:: موضوعات مرتبط: فیزیک , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : هومن
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست